04 de febrer, 2022

A GREGAL NO PAREM DE TREBALLAR, I BEN A GUST! 04.02.2022

Benvinguda retrobada, estimades famílies! 


Sembla impossible que ja hagin passat dues setmanes des de l’última entrada. El temps passa volant, i és precisament això el que ens ha conduit a fer una anàlisi de tota la nostra aventura de Projecte per veure què hem fet fins al moment i què ens falta per fer, des d’ara fins a final de curs. De tant en tant és necessari fer aquest exercici perquè ajuda molt a tenir una visió realista del que queda per endavant i a organitzar-nos per poder assolir l’objectiu inicial. Us recordem que la nostra aventura va començar amb una carta de l’equip directiu de l’escola i uns cartells que ens encaminaven a investigar diferents fenòmens relacionats amb l’ENERGIA: el concepte clau que vam començar treballant i que protagonitzarà el tema del nostre concurs final. Segurament recordareu que aquest era el gran REPTE: dissenyar un concurs virtual que englobi tota la feina realitzada durant la nostra aventura en forma de proves atractives i originals per als concursants, que segur que aprendran tant com ho estem fent nosaltres.  


El concurs, i, en consonància, el nostre PROJECTE, comptarà amb quatre grans àmbits. D’aquestes dimensions ja n’hem abordat dues: L’APARELL LOCOMOTOR i LES PLANTES. Ara ens quedarà treballar L’AIGUA i les MÀQUINES, en aquest ordre. Ja hem començat a endinsar-nos-hi, i pot ser que en algun punt comencem a treballar el darrer tema de màquines en paral·lel al de l’aigua per relacionar conceptes. El que té de bo que siguem nosaltres els dissenyadors del concurs és que el podem adaptar molt al temps que ens resti des que el comencem a muntar fins que l’haguem de presentar. Òbviament, en un món perfecte de temps il·limitat ens agradaria poder tenir un grapat de mesos per fer un súper concurs mai vist, però, encara que acabem amb un producte més senzill a nivell de disseny i presentació, no pensem renunciar a la qualitat del seu contingut. Això és el que ens assegura que, sigui com sigui el resultat final, ens servirà per aplicar tot el coneixement après i pensar les millors maneres de transmetre’l al públic, que és el que afavoreix un aprenentatge realment significatiu.  


Aquestes setmanes les hem dedicat a treballar per equips. Vam reunir-nos amb la informació que vam buscar a casa per respondre les preguntes que nosaltres mateixos vam formular fa temps, i la veritat és que l’exercici de compartir-les amb els membres de l’equip i complementar unes respostes amb altres ens ha ajudat molt a reforçar coneixements i a aprendre’n de nous. Hem estat escrivint la resposta a les noves preguntes amb tota la informació, de manera que hem aconseguit un resultat força complet. Quan ja les teníem escrites, el Jordi ens les corregia i nosaltres les passàvem a net. La setmana que ve cadascú tindrà tota la informació dels diferents grups, tota junta en un sol llibret.  






El que ha marcat més aquesta setmana en relació al Projecte ja us imagineu què deu ser, oi? Doncs sí, el CONTROL! El vam fer ahir, dijous, i la veritat és que, tot i que encara no estan corregits, la primera sensació general després d’haver-lo fet és prou bona. Era una proposta força completa perquè apliquéssim el nostre bagatge i demostréssim tota la preparació prèvia, que s’ha fet notable! Hi havia preguntes de discernir entre afirmacions vertaderes i falses, de relacionar conceptes, d’explicar processos, d’exemplificar, d’associació i de comprensió lectora. Va ser tot un repte, però el fet de llegir conjuntament i comentar tots els exercicis abans de començar ajuda molt a agafar confiança i seguretat, així com també a planificar el procés. A més, tot ho havíem treballat prèviament i vam dedicar més d’una sessió els dies previs a fer un repàs de tots els continguts més importants. Hem après molt!! 


Per altra banda, us volem explicar que estem fent un dibuix del qual n’estem MOLT orgullosos. El Jordi ens va ensenyar un conte seu que explica mil i una coses sobre les plantes, concretament de les flors. Ens va projectar una de les pàgines del conte on apareixia una il·lustració molt bonica d’una flor que la complementaven uns escrits i uns noms. De fet, era una imatge didàctica de l’anatomia floral. Ens va servir per reforçar coneixements ja apresos i per a inspirar-nos a l’hora de fer una reinterpretació personal de la il·lustració. El Jordi ens va donar una cartolina marró per fer primer el dibuix amb llapis. Les premisses eren clares: havien de sortir els elements treballats, que vam llistar a la pissarra conjuntament, i havíem d’aprofitar molt bé l’espai.  




Vam tenir la sort que ens acompanyessin l’Edna i la Berta, dues alumnes de l’ESO que feien el servei comunitari i ens van donar un cop de mà. Ens va agradar molt poder comptar amb elles perquè ens van donar molts consells. Entre la seva ajuda, la del Jordi, i, òbviament, la nostra creativitat i la nostra destresa, hem aconseguit uns resultats molt atractius. El Jordi ens va dir que l’havíem deixat sorprès positivament. Ara caldrà intentar, la setmana que ve, no espatllar les nostres creacions quan les acolorim amb pintura. Estem segurs que quedarà genial! Un cop estigui tot acabat, penjarem les produccions al passadís perquè les pugui veure tothom i també us les ensenyarem a vosaltres per aquí.  








Aquesta setmana hem donat per tancada l’aventura de les PLANTES, tot i que això no vol dir que no puguem seguir treballant-ne algunes cosetes. Alhora, seguirem estant pendents de l’hort. De fet, ja hem encetat el tema de l’AIGUA escrivint tot allò que ja en sabem, que és molt! Tanmateix, el fet d’iniciar nous temes no vol dir que no puguem anar recuperant ni fent memòria dels anteriors. De fet, ens és necessari, perquè tot plegat ens ajudarà en el disseny del concurs. També tenim el RAP per gravar, que no ens n’oblidem! 




Ara sí, estimats lectors, ens tornem a veure a la propera entrada. Toca gaudir del cap de setmana i dedicar unes estonetes a reforçar el càlcul i la memorització de les taules de multiplicar, que el dilluns tenim CONTROL! 


UNA ABRAÇADA A TOTHOM! 


Gregal 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.