10 de desembre, 2021

EL NOSTRE HORT ACULL NOUS INQUILINS! 10.12.2021

 Ja tornem a ser aquí, estimadíssims lectors

Avui sí que sembla que ens haguéssim trobat ahir. Sempre us diem que el temps ens passa volant, però la veritat és que aquests dies de descans tan merescuts i necessaris accentuen aquesta sensació. De fet, aquesta serà l’entrada més curta que hem escrit fins al moment. No tenim tantes novetats com altres dies, però igualment teníem ganes de saludar-vos i fer-vos cinc cèntims de com anem avançant. Com ja sabreu, els darrers dies de l’avaluació estan carregats de treball extra: acabar de repartir feines, ordenar-les, fer les tapes de l’àlbum, muntar-lo... Ah, i no podem oblidar tots els afegits de Nadal: el poema, la postal, la decoració, la manualitat per endur-nos a casa, i un calendari d’advent conjunt d’aula on cada dia anem descobrint nous missatges que ens animen a fer cosetes, com cantar alguna cançó, recitar un poema, fer una manualitat, un dibuix per regalar a una altra classe, una postal, escriure desitjos... Aquest curs, a més, hem estat els encarregats de fer la postal de Nadal de l’escola i també el mural de l’entrada! Esperem que us agradi molt tot quan ho veieu! 

Bé, us informem que estem immersos de ple, ara sí, en el nostre subprojecte de les PLANTES. L’APARELL LOCOMOTOR ja ens ha quedat enrere, tot i que hem fet aquests dies una còpia de tot el RAP DELS MÚSCULS I ELS OSSOS per afavorir-ne la memorització, i també l’hem continuat cantant. El més segur és que gravem la cançó i el vídeo passades les vacances de Nadal, fet que ens permetrà aprofitar alguns dies de festa per continuar-lo repassant i tornar preparadíssims per al videoclip. És molt possible, a més, que l’acabem presentant a un concurs, però ja us en donarem més detalls. Que emocionant, oi? 







Pel que fa a les PLANTES, com comentàvem, només us podem dir que estem aprenent moltíssim a través del DOSSIER d’aprenentatge que anem seguint. Ja us vam explicar que es tracta d’un recull d’informació molt variada que ens està permetent descobrir tot el món vegetal mentre anem exemplificant i fent altres activitats. De fet, el mateix dossier compta amb propostes que serveixen per avaluar el que anem aprenent, i la veritat és que les estem resolent molt bé. La lectura conjunta de la informació també promou que sorgeixin noves preguntes en relació al tema i es generin converses molt interessants. Això ha fet que el banc de preguntes del QUÈ VOLEM SABER s’hagi farcit una mica més, i és genial perquè significa aprendre més i millor. Nosaltres aquests dies hem continuat estudiant parts de la planta, com la tija i les fulles, i la setmana que ve iniciarem l’estudi del desenvolupament de les funcions vitals.  






El que sí que hem fet ha estat repartir per equips aquest banc de preguntes perquè cadascun dels membres es familiaritzi amb les qüestions que haurà de resoldre. A mesura que anem avançant la lectura del dossier, doncs, cada equip haurà d’estar ben alerta per si la informació ajuda a respondre algunes de les preguntes assignades. Un cop haguem acabat amb l’estudi de tota la informació, les respondrem per escrit i se’ns farà el feedback. També veurem si cal complementar el contingut del dossier amb una nova cerca d’informació perquè hi ha algunes preguntes que són bastant concretes.  


Sabeu què? Hem plantat noves verdures a l’hort! Fins ara només hi teníem cols, bròquils i les remolatxes que ja vam collir. Aquests dos dies hem adquirit nous planters i ja tenim faveres, maduixeres, enciams, raves i pastanagues. Hem preparat bé la terra retirant les males herbes i remenant-la bé amb el rasclet i les pales per tal que s’oxigeni. Després hem dividit les taules de cultiu en seccions amb l’objectiu de planificar on plantaríem cada hortalissa, i hem fet petits forats per marcar-ne els llocs. També hem retirat els planters del seu test de plàstic, n’hem observat les arrels, i finalment els hem plantat. Hi hem afegit també uns cartells explicant què és cada planta i altra informació d’interès com el temps de vida del cultiu, les propietats, la part comestible de la planta i la manera de cuinar-la. És informació que nosaltres hem estat llegint a l’aula i hem decidit col·locar-la a l’hort perquè tothom que hi vagi pugui aprendre’n una mica. Què us sembla? Ah, el Jordi ens ha demanat que portem, passat festes, una ampolla de plàstic transparent i llisa per fer el nostre propi planter. Sembrarem una llavor i després cadascú podrà trasplantar el planter on vulgui. Sona bé, oi? 





























Avui hem tornat a sortir a l’hort a fer d’observadors i hem dibuixat, a sota de les explicacions de cada hortalissa, com es veu ara el planter. Mentre n’anem tenint cura, anirem fent observacions de l’evolució i creixement de cadascuna de les plantes. En deixarem constància d’una manera o altra: per escrit, dibuixant... 








Una altra cosa que ens ve de gust explicar-vos és que la setmana passada vam anar a l’aula STEAM i vam fer un primer contacte del programa PAINT 3D, que ens va agradar molt. De moment només vam estar coneixent-ne algunes de les possibilitats a base de remenar la barra d’eines. També vam accedir a la biblioteca del programa per veure tots els models predissenyats en 3D que s’hi van penjant. A part de recordar continguts de geometria tals com les característiques de les figures i els cossos, a alguns també ens va anar bé per fer una composició en 3D d’elements treballats fins ara al nostre projecte de l’energia. Seguirem descobrint-ne les possibilitats. Alhora, la setmana que ve a STEAM coneixerem algunes de les funcions que podem programar amb una placa que es diu MICROBIT i que té un codi de programació semblant a l’SCRATCH, que ja el coneixem una mica. Amb l’ajuda del Jordi, programarem la placa perquè ens avisi quan cal regar les plantes de la classe. Tot això, però, ja us ho ensenyarem quan estigui fet! 









I fins aquí l’entrada d’avui, un xic més curteta però entretinguda, oi? Esperem que us agradi tant seguir-nos la pista com a nosaltres explicar-vos les nostres aventures! 


Que gaudiu molt del CAP DE SETMANA!! 


Gregal. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.