12 de novembre, 2021

TREBALLANT A RITME DE RAP I INVESTIGANT LA VIDA DE LES PLANTES! 12.11.2021

Benvinguts de nou, estimats lectors! Ens trobàveu a faltar, oi?

Tornem amb moltes ganes d’explicar-vos què hem fet durant aquests darrers dies. Aquesta vegada no veureu fotografies de moltes activitats tangibles perquè hem donat molt espai a les que sí que hem fet i també hem destinat algunes estones a reforçar contingut ja treballat. El dijous de la setmana vinent tenim el CONTROL DE L’APARELL LOCOMOTOR. Com ja us vam comentar a l’entrada anterior, cal que anem practicant el nom dels ossos i músculs amb el suport que tenim a la carpeta viatgera. Allà també hi tenim el MAPA CONCEPTUAL que vam fer de l’aparell locomotor i el sistema nerviós, que cal repassar i entendre molt bé. El Jordi ens diu que una bona pràctica és poder-lo desenvolupar de forma oral davant d’alguns familiars oients que, a més, també ens facin preguntes per veure si hem entès ben bé de què parlem.

Tenim MOLTES ganes d’explicar-vos com ha evolucionat el repte del RAP. És una de les activitats a què hi hem dedicat més temps i que, com us vam explicar, ens ha permès reforçar altres continguts lingüístics com la poesia i la rima. Vam planificar entre tots l’estructura del rap final per poder acotar el contingut de cada estrofa. Vam decidir que començaríem pel CAP, seguiríem pel TRONC, i finalment parlaríem de les EXTREMITATS SUPERIORS i INFERIORS. També vam decidir que escriuríem primer els ossos de cada part i després els músculs, així com també vam veure tots molt clar que calia afegir alguna fórmula d’inici i final per presentar i cloure el rap.

El Jordi ens ha ajudat molt, però el resultat final és fruit de les nostres idees, que vam anar compartint mentre fèiem conjuntament la producció final. Tots teníem els fulls amb les anotacions que havíem pres prèviament amb la parella i també els suggeriments que alguns havíem portat de casa. Un cop acabat el rap, el Jordi ens va dir que buscaria una bona base i que retocaria un xic alguns versos per tal que quadrés tot bé. Ahir ens va ensenyar el resultat final, vam fer l’audició de la base i ens va cantar el RAP FINAL DELS OSSOS I ELS MÚSCULS DE GREGAL. Ens va ENCANTAR!! Ara toca anar-lo assajant per poder fer-ne un VIDEOCLIP, que ja desitgem ensenyar-vos!

Abans que el Jordi ens el cantés, però, vam fer una activitat de comprensió lectora en què se’ns donava la lletra del RAP amb unes modificacions. 25 paraules havien estat substituïdes per números, i teníem una taula on calia escriure els mots que faltaven a cada lloc. Per ajudar-nos una mica, se’ns adjuntava també un núvol de paraules amb totes les opcions a escollir desordenades. A alguns ens va anar molt bé poder-hi fer un cop d’ull!







També us volem explicar que hem obert una altre CAMP D’ESTUDI dins del nostre súper projecte de l’energia. Hem començat a estudiar les PLANTES. Primer vam fer una activitat en què se’ns demanava escriure tot allò que JA SABÍEM d’aquest tema, i Déu n’hi do tot el que va sortir. Després, al mateix full, se’ns feia redactar també allò que VOLÍEM SABER en relació a les plantes en forma de 3 preguntes. Alguns vam haver de seleccionar dins del mar d’interrogants que teníem. Un cop acabada l’activitat, el Jordi ens va llegir totes les preguntes que havien sorgit i tenim un gran ventall que ens ajudarà a aprendre molt sobre aquest tema.






Moltes hores de projecte, de fet, ja les hem destinat a INVESTIGAR sobre el tema, tal i com vam fer amb l’aparell locomotor fa temps. Per parelles, vam buscar informació de les plantes a diferents llibres de consulta i en vam començar a fer uns APUNTS a les nostres llibretes personals. El format era totalment lliure, així que alguns van optar per esquematitzar la informació, d’altres van decidir il·lustrar-la més amb exemples, i d’altres van optar per redactar més. A la sessió d’INFORMÀTICA també vam estar buscant informació de diverses fonts per contrastar-la amb la que ja teníem. Alguns ja vam veure que algunes de les preguntes que havíem formulat al QUÈ VOLEM SABER se’ns responien a la perfecció amb la informació tractada.
















Avui se’ns ha repartit un DOSSIER amb molta més informació de les PLANTES i amb què anirem treballant els propers dies per avançar en matèria i anar sumant coneixement. S’estructura en base a les funcions vitals que realitzem tots els éssers vius: la NUTRICIÓ, la RELACIÓ i la REPRODUCCIÓ. Atendre de forma ordenada aquests tres àmbits ens ajudarà a no perdre’ns cap detall de la vida de les plantes.

La setmana que ve també sortirem a fer un cop d’ull al nostre HORT. Nosaltres en som els encarregats. El Jordi ens ha dit que abans d’acabar el trimestre plantarem més cosetes per poder veure’n el procés mentre fem un diari observacional per detallar-ne l’evolució. A part de sumar una experiència pràctica més al nostre bagatge, fer de pagesos ens servirà per exemplificar molta part del contingut que anirem treballant a l’aula.

Ens acomiadem explicant-vos que hem acabat la setmana escrivint idees per avaluar tot el contingut de l’APARELL LOCOMOTOR al nostre CONCURS FINAL. Ja us vam explicar que el REPTE del nostre projecte és dissenyar un concurs que se centri en l’ENERGIA i que compti amb proves diverses per avaluar el coneixement dels jugadors de forma lúdica i divertida (i a distància). En acabar de treballar cadascun dels subtemes (aparell locomotor, plantes, aigua i màquines), el que farem serà anotar idees per al concurs amb l’objectiu de facilitar-nos la feina de cara a final de curs, que és quan haurem de dissenyar-lo.




Us desitgem un MOLT BON CAP DE SETMANA i us esperem amb moltes ganes a la propera entrada!

Gregal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.