Benvinguts i benvingudes de nou al nostre BLOG, estimadíssims lectors i lectores!
Bé, ara sí: aquí s'acaba la nostra aventura. Ha estat llarga i intensa però molt profitosa i repleta d'aprenentatges que ens enduem a la nostra motxilla, ben farcida i llesta per portar cap a Tramuntana. Abans, però, tocarà gaudir de l'estiu i de les vacances més que merescudes que ja tenim a tocar!
Aquests dies ho hem enllestit tot. Hem tancat les activitats que encara teníem obertes sobre les MÀQUINES i hem dissenyat un joc per poder gaudir a casa en família. Ja sabeu que la idea inicial era preparar un concurs i presentar-vos un vídeo amb diferents proves. Això, finalment, no ho hem pogut fer per falta de temps. Com us hem comentat en entrades anteriors, hem prioritzat l'assoliment significatiu dels continguts per sobre del disseny del concurs. Era el més assenyat. No patiu, però, perquè el PASSAPARAULA que hem elaborat ens ha permès aplicar coneixements de tots els àmbits treballats al projecte de l'ENERGIA i segur que el gaudirem molt a casa amb vosaltres. A més, admet diverses variants a l'hora de jugar-hi.
El que vam fer va ser escriure tot l'abecedari a la pissarra i fer una pluja d'idees de paraules relacionades amb els temes treballats al projecte: l'APARELL LOCOMOTOR, les PLANTES, l'AIGUA i les MÀQUINES. Primer ens vam reunir per parelles i cadascuna va anar buscant dues paraules per a cadascuna de les lletres. Després ho vam posar tot en comú i hem acabat amb una proposta que compta amb quatre paraules per a cadascuna de les lletres de l'abecedari. Com és de suposar, algunes van resultar més difícils de completar, així que hem proposat paraules que les contenen però que no necessàriament comencen amb la lletra en qüestió. Ja ho veureu, perquè ho tenim a l'àlbum del projecte. Després només va fer falta buscar les definicions i adjuntar-les a la llista.
Una altra activitat que ens va agradar molt i que vam fer dimarts passat va ser la construcció d'algunes màquines simples i complexes amb material de robòtica, a l'hora d'STEAM. Vam anar seguint les instruccions de construcció que hi havia als llibrets de LEGO i vam posar en pràctica la teoria de les palanques, les rodes, les politges, les corrioles i els plans inclinats. Ho vam fer per equips i ens va donar temps de fer més d'una construcció.
La resta de temps, com bé imaginareu, l'hem destinat a repartir tasques corregides per a elaborar els àlbums d'aquesta avaluació. També hem fet les tapes, que han quedat ben divertides. A la general vam haver de fer pràctiques de papiroflèxia perquè l'element principal és un gelat ben bufó. Vam seguir uns tutorials i vam fer una prova. Després vam fer el gelat definitiu i el vam pintar. El fons el vam acolorir estampant la cartolina en paper de bombolles amb pintura. Ens ho vam passar molt bé!
I ara us comuniquem com funcionaran els DEURES D'ESTIU per seguir ben actius durant les vacances i tornar el curs vinent més que preparats i preparades per a encarar Tramuntana.
A continuació trobareu diferents apartats numerats on hi veureu propostes de quaderns d'estiu. Els que estan numerats de color rosa són propostes obligatòries; els de color blau són recomanacions i els de color taronja són també recomanacions però d'ampliació, que podem fer si hem acabat les opcions que se'ns hagin assignat en primera opció. Per a saber què ha de fer cadascú caldrà llegir atentament el paperet personalitzat que se'ns lliurarà abans de marxar de l'escola.
*1*
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.