24 de setembre, 2021

NOU CURS, NOVA AVENTURA! 24.09.2021

BENVINGUDA AL BLOG DE GREGAL, estimadíssima i gran família!

Quines ganes teníem de poder-vos tornar a explicar cosetes per aquí! Ja sabeu que el fet de compartir les nostres experiències i descobriments amb tots vosaltres, que sou els més fidels lectors i lectores, ens ajuda a dotar d’encara més significat el nostre aprenentatge. De fet, una activitat tan simple com la de llegir conjuntament aquestes línies a casa, amb vosaltres, ens anima a complementar-ne el contingut enraonant de tot amb detall. Pregunteu-nos sempre, que ens fa mantenir bon rumb i ens encanta!

Ah, per cert! Gairebé passem per alt comentar que ja HEM ARRIBAT A GREGAL!! I de quina manera! El Jordi no para de dir-nos que sembla mentida el que hem crescut i el bagatge que carreguem, que ja ha anat aflorant aquests primers dies. Ens ha ben assegurat que aquest curs serà intens i ple de reptes per a tothom, i fins i tot per a ell, que també s’estrena a 3r! Aquests últims dies ens ha dit que està content amb el canvi i feliç que sigui amb nosaltres! Per fi podrem viure un curs sencer plegats i... ANAR DE CONVIS!!!

Vam aprofitar les retrobades inicials per fer dinàmiques de coneixença, perquè, encara que no ho sembli, no ho sabem tot dels companys. A més, tenim 3 incorporacions noves que ja hem acollit amb els braços ben oberts i ja formen part de la nostra petita família! 








Aquest curs us seguirem explicant moltes cosetes en aquesta plataforma però hi ha NOVETATS que heu de saber. A diferència dels cursos anteriors, ara les entrades les farem QUINZENALMENT i les utilitzarem com a via per compartir les nostres aventures de PROJECTE. Tanmateix, ja sabeu que aquesta metodologia implica treballar de forma interdisciplinària, així que veureu igualment una miqueta de tot. Seran entrades més reduïdes però amb informació igualment rellevant i atractiva. Això no ho dubteu!

Què us sembla, doncs, comencem?

Hem reprès el món dels PROJECTES per la porta gran, i és que estem treballant continguts que no són gens fàcils. De moment, però, ens en sortim de meravella. 

Una tarda de la setmana passada vam entrar a classe i vam trobar una carta enganxada a la pissarra, i estava adreçada a nosaltres. La vam obrir i el Jordi ens la va llegir. Us RECOMANEM ENORMEMENT que feu clic AQUÍ per llegir-la. Entendreu molt bé què se’ns demana. A mode de resum, només us diem que se’ns ha plantejat el REPTE de dissenyar un CONCURS DE TELEVISIÓ d’allò més divertit i entretingut amb proves que girin al voltant del concepte d’ENERGIA treballant quatre temes que s’hi relacionen: l’APARELL LOCOMOTOR, l’AIGUA, les PLANTES i les MÀQUINES. Agafeu-vos fort perquè vosaltres sereu els principals concursants! Mola, oi?


Com podeu veure a la imatge anterior, vam rebre la paraula ENERGIA en un format diferent a les dels altres cartells, així que vam començar a fer HIPÒTESIS del perquè. Van sorgir idees MOLT INTERESSANTS, però tots vam coincidir ràpidament en el fet que l’ENERGIA és el concepte que engloba tots els altres temes. Aquest ha estat el punt de partida de converses molt interessants en què hem començat a connectar moltes idees. Abans, però, cadascú de nosaltres va aterrar els seus coneixements previs sobre el significat d’aquest mot a través d’un escrit individual i també vam fer un dibuix representant tot allò que ens ve al cap quan pensem en energia









Fent aquesta feina ja vam veure que resulta molt difícil explicar què és l’energia, perquè a més és una paraula que fem servir en molts contextos diferents. Ara ja sabem, però, que en tots els seus usos hi ha connexió. Vam decidir buscar-ne la definició al DICCIONARI, i va ser molt interessant perquè primer vam haver d’aprendre com s’utilitzen els diccionaris de paper, que no ens eren massa familiars. El Jordi ens va explicar que ara ja no s’utilitzen perquè els digitals ens agilitzen la cerca, però aprendre’n sempre està bé per practicar l’alfabet, la lectura, i també per conèixer com ho fèieu tots vosaltres per saber conèixer nous significats a la nostra edat. 






Vam acabar complementant la definició amb la d’altres diccionaris, aquesta vegada digitals, i vam procurar-ne la comprensió de tots i totes posant MOOOOLTS EXEMPLES en què trobem una càrrega energètica important, des de l’activitat física que fem amb el nostre cos fins a les bateries dels mòbils. 

Aquesta setmana hem vist un vídeo que ens explica la HISTÒRIA de l’energia i n’hem parlat a fons. L’hem vist més d’una vegada i l’hem anat parant per comentar. Ens ha anat molt i molt bé per estructurar les idees i per concloure tres coses MOLT IMPORTANTS, i són que l’energia es TRANSMET d’un lloc a un altre, mai es destrueix (es TRANSFORMA) i que es pot EMMAGATZEMAR. També hem complementat tota la informació amb una lectura que ens ha donat el Jordi i que ens ha ajudat a entendre el contingut de l'audiovisual. Cadascú n'ha subratllat les PARAULES CLAU. El vídeo ens ha animat, alhora, a fer un esquema conjunt que hem començat a reproduir també individualment ajustant-lo al nostre estil. 






Per últim, us expliquem que hem escollit un dels subtemes del PROJECTE i hem començat a entrar en matèria. Ha tocat l’APARELL LOCOMOTOR. Alguns de nosaltres teníem el bagatge una mica enfonsat i l’hem hagut de fer surar amb una mica d’ajuda, però finalment hem pogut plasmar els nostres coneixements previs de la millor manera que hem sabut. També hem dibuixat com recordem l’esquelet per dins i també tota l’estructura muscular




Això és tot, de moment. Esperem que estigueu tan il·lusionats com nosaltres amb tota aquesta aventura! A veure si, a final de curs, aconseguim que amb el nostre concurs també aprengueu coses noves vosaltres! Quines ganes!

La pròxima cita és el dimarts vinent a les 19:30 a les pantalles. Us adjuntem l'enllaç perquè pugueu accedir a la reunió: REUNIÓ GREGAL INICI DE CURS

UNA ABRAÇADA A TOTHOM I MOLT BON CAP DE SETMANA! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.